Tenhle rok konečně budu plánovat obsah! A co vy?

Proč budu konečně plánovat obsah blogu? A jak?

Plánování obsahu, ať už pro blog, web nebo sociální média, se už nějakou tu dobu považuje za jeden z klíčů k úspěchu v onlině světě. Skutečně se mu ale dostatečně věnujeme?

Já za sebe můžu říct, že ne. Důležitost plánování si připomínám každou chvíli, ale bohužel, ve finále “skutek utek”. Posledních pár týdnů jsem se tak víc věnovala tomuhle tématu, byla k tomu totiž výborná příležitost – začátek nového roku k tomu přímo vybízí. A jelikož mám na tenhle nový rok pár zajímavých plánů, budu muset obsah vzít vážněji než kdykoliv dřív.

Větu “Content is king”, kterou do světa vypustil v roce 1996 Bill Gates, jsme někdy slyšeli všichni. Obsah je tím, co nám ve většině případů umožňuje existovat. Je jedno, jestli blogujeme, tweetujeme nebo točíme videa či ladíme náš feed na instagramu. Nás obsah by měl mít smysl – pro návštěvníky i pro nás, jeho tvůrce.

Když budeme obsah plánovat, budeme tvořit skutečnou hodnotu. A jejím prostřednictvím dosahovat našich cílů. Víc na tom samozřejmě záleží těm, kdo chtějí svoje snahy zpeněžit nebo jinak zhodnotit.

O plánování jsem se snažila už hodněkrát, ale dřív nebo později mi snahy vždycky sklouzly mimo plán. Proč? Nebrala jsem to jako prioritu a nebyla jsem dostatečně důsledná. A nikdy jsem ho ještě nebrala skutečně systematicky a neřešila ho v globálu. Je na čase to změnit.

 

Proč mě to tak tlačí?

 

Důvodů mám tolik, že skoro ani nevím, kde začít…

  • Každý rok nestíhám připravit vánoční články a různé tradice a speciální příležitosti v průběhu roku mi taky zaručeně utečou.
  • Spoustu věcí je potřeba otestovat a potom už je na publikování zas pozdě.
  • Špatné plánování mi neumožňuje věnovat se časově náročnějším tématům.
  • Obsah by mohl mít rozmanitější formu a víc by mu slušelo, kdybych mu dala víc času na uzrání.
  • Příprava příspěvku “na dneska večer” už mě nebaví. Je s ní spousta stresu, kvalita jde dolů.
  • Bez plánování se hůř publikuje pravidelně.
  • Nedostatečné plánování nevyužívá potenciál oboru.
  • A příprava fotek pro každý článek zvlášť je zbytečně časově náročná. Celkově plánování nám umožní seskupit podobné činnosti a při tvorbě obsahu tak šetřit čas i energii.
  • Nedostatečné plánování ztěžuje souběžnou práci na prémiovém obsahu určeném pro placené produkty.

 

Jak s tím teď naložím?

 

Připravuju si plán pro každý projekt na celý rok s vyznačením důležitých událostí. Základním kamenem každého z nich je představa, jak má celý ten rok vypadat, prostě taková vize. Která samozřejmě úzce souvisí s cíli, které pro daný projekt mám. Od toho se odvíjí rámcová podoba plánu. Pro jeden projekt je to třeba přizpůsobování témat sezóně, u jiných je to pokrytí určitých typů příspěvků během každého měsíce. U některých projektů tak můžu přesně naplánovat třeba 95 % obsahu už teď v předstihu. U jiného projektu je to zas zbytečné a radši si nechám víc volnosti a konkretizovat budu v průběhu roku, vždycky tak s měsíčním předstihem.

Skoro stejně důležité jako plánování obsahu pro blog je plánování pro sociální média. I když tam už část vyřešená bude skrz obsah blogu a taky částečně můžeme publikovat, co se nám naskytne. Nicméně nějakou rámcovou představu by to mít chtělo, speciálně v případě, že nám to má pomoct vydělat peníze.

Pro sociální média plánuju témata pro různá období a aspoň jeden hodnotný příspěvek týdně je taky fajn. Nepřipravuju to ale na celý rok dopředu, jen na pár měsíců a dál na období, pro která to už teď konkretizovat můžu.

A samozřejmě, obsah budu vytvářet z větší části z předstihem, aby skutečně vyšel, kdy má, a aby na něj bylo dostatek klidu… Tak jako teď :).

 

A co vy, jak s obsahem pracujete, jak ho plánujete? Není správný moment si na něj zase sednout a posunout ho o level výš?

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!