Proč moc nepoužívám instagram?

Proč moc nepoužívám pro svoji propagaci instagram?

Instagram je považován za skoro must-have v dnešním online světě. Nicméně pro mě osobně moc přínosů nemá. Vlastně tenhle pocit jsem měla po skoro celou dobu jeho používání, dneska už ale skoro s jistotou můžu říct, že to tak skutečně je.

Na následujících řádcích najdete mix faktů a mých dojmů a názorů.

Takže… jaké jsou moje důvody, proč ho moc nevyužívám?

Nemožnost vkládat aktivní odkazy. V tomhle ohledu s naprostým přehledem vedou ostatní sociální sítě, které aktivní odkazy vkládat umožňují. Instagram sice postupně dělá úpravy týkající se odkazů, nicméně dneska je ještě pořád nemůže běžný uživatel použít.

Jediný aktivní odkaz je url našeho webu v profilu. Někteří tuto url pravidelně aktualizují s každým nově vydaným článkem – v profilu tak nemají adresu domovské stránky, ale odkaz na konkrétní post. Ze statistik vím, že množství prokliků z profilu je velmi malé.

Změny fungování instagramu. Další černý puntík si u mě instagram vysloužil při změně zobrazování příspěvků. Dřívější model zobrazování příspěvků všech sledovaných dle času zveřejnění mě bavilo. Dávalo smysl a věděla jsem, že jsem nic neprošvihla. Zavedení zobrazování příspěvků nahodile a bez logiky mě o tu zábavu připravilo. Nelíbí se mi, že mi instagram zobrazuje několik příspěvků od stejného člověka za sebou a spoustu jiných mi neukáže vůbec.

Co se týče zobrazování mých příspěvků, tak to samozřejmě znamená, že se taky ukážou jen tomu, u koho instagramové propočty usoudí, že je to vhodné.

Lov followerů. Další věc, která mi instagram trochu znechutila, je fakt, že spousta publikujících je tam jen proto, aby nalovila (nebo nakoupila) co největší počet sledujících. Stalo se z něj takové místo, kde se dá relativně snadno zviditelnit. Ohromné množství lidí klikne na sledovat jen s tím cílem, že mu sledovaný taky klikne zpátky na “follow”. Jakmile tohle klapne, ten první sledování ukončí. Připsal si bod a ten druhý ostrouhal. Pamatuju si dokonce profily, které mi daly sledovat třeba osmkrát za den, tak moc urputně sbíraly fanoušky.

Styl konzumace obsahu. Instagram je primárně sít rychlého konzumování obsahu – projíždějí se příspěvky a poklepává se prstem. V první řadě tak jde o obrázek a až pak někdy dojde na obsah popisku. Ovšem zase je třeba říct, že u některých typů příspěvků je toto výhoda, lze to využít v náš prospěch.

Možnost ztráty účtu a veškeré hotové práce. Před skoro rokem se mi stalo, že jsem na jeden svůj web vkládala nahrávání snímků z mého druhého instagramového účtu a ejhle, zjistila jsem, že se můj účet najednou jmenuje jinak a poté že se do něj nemůžu přihlásit. Někdo mi ho hacknul a ukradnul (víc o tom píšu na dify). Vykomunikovat cokoliv s instagramem bylo skutečně peklo, musela jsem je hodně bombardovat, aby to k něčemu vedlo a až po dost dlouhé době se povedlo. Vím ale o lidech, kterým se to nepodařilo nikdy a o účet prostě přišli. Tato zkušenost byla pro mě dosti poučná a ještě víc mě utvrdila v tom, že čas a energii bychom měli vkládat do něčeho, co máme v našich rukách, ne do cizí platformy.

 

Na druhou stranu, musím uvést i příklady, kdy instagram má smysl. Třeba se v nich najdete, mým cílem rozhodně není všechny od instagramu odradit.

Instagram jakou součást brandu. Jsou firmy/osoby, které si nemohou dovolit na instagramu nebýt. V začátcích bude aktivita na síti sice možná prodělečná, ale postupem času by měl instagram pomoci vybudovat povědomí o značce. Speciálně třeba lifestylové záležitosti na instagram patří. A taky tam patří cokoliv, co je nějakým způsobem originální.

Podpora prodeje. Z mého pohledu je mnohem vhodnější instagram pro prodávající nebo pro ty blogery, kteří postují o čemkoliv, co skvěle vypadá a dá se to hned snadno koupit. Samozřejmě podmínkou je, že si to člověk může koupit jen u nich a nebo je k tomu aspoň silně motivován.

Hashtagy. Ohromnou výhodou je, že díky hashtagům získáme pro svoje příspěvky relativně snadno viditelnost. Stačí je navolit správně a máme jistotu, že někdo náš post uvidí.

 

Sama uvidím, jakým směrem se bude instagram ubírat. Zatím ale nevidím moc změn k lepšímu, dosah příspěvků klesá a aktivita na instagramu mým projektům užitek nepřináší.

2 thoughts on “Proč moc nepoužívám instagram?”

  • Mně se na Instagramu líbí právě ta možnost hashtagů a tím pádem se člověk snáze zviditelní. Jinak se mi taky nelíbí, že člověk nemůže vkládat aktivní odkazy a to třeba i do Instastories. Na to člověk musí mít deset tisíc sledujících a to bohužel každý nemá.

    LENN

    • Pro mě je využití hashtagů asi jedinou viditelnou výhodou instagramu… ale docela pohodlně ji utlučou nevýhody 🙂 teda co se aspoň mýho oboru týče

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!