Proč je důležité odpovídat na komentáře?

Proč je důležité odpovídat na komentáře na blogu i v eshopu?

Občas projíždím blog nebo dokonce eshop a vidím, že se to tam jen hemží komentáři. Komentáři, na které nikdo neodpověděl. A to mě vždycky zarazí.

Na druhou stranu je zajímavé, kolik známých blogerů nebo jinak mediálně úspěšných lidí přikládá právě odpovídání na komentáře velkou váhu. Jsou tací, kteří tráví hodiny denně přesně takhle. Zakládají si na tom, že pokud se na ně někdo obrátí, tak ho nemůžou zklamat a nechat ho bez odpovědi.

Vzpomínám si, že u pár komentářů nebo emailů, co jsem dostala, jsem se musela pustit do dalšího a dalšího zjišťování, abych mohla odpovědět tak, jak jsem si sama představovala. Jedna taková odpověď mi zabrala i několik hodin. Ale chtěla jsem pomoct, když to aspoň jenom trošku šlo.

Jsem ráda, když vidím, že má někdo zájem něco se dozvědět. A moc si vážím všech, kteří mi nechají pár třeba i milých slov pod článkem. Nebo lajk pod příspěvkem na facebooku.

Ale u osobního blogu ještě možná dokážu pochopit, že na to někdo nemá čas nebo odpovídá jednou za “uherskej rok”. Ne každý blogem tráví tolik času a ne každý může svůj osobní čas tomu věnovat.

Naprosto zásadní je ale postoj ke komentářům u eshopů nebo jakýchkoliv jiných prodejních stránek. V takových případech se v komentářích obvykle objevují otázky potenciálních zákazníků, navíc dost často proto, že prodávající zboží nepopsal dostatečně dobře. Pokud bych já takovou otázku položila a odpověď nedostala, určitě si zboží nekoupím. A když v nějakém eshopu uvidím nezodpovězené otázky těch přede mnou, sakra si rozmyslím, jestli budu dál pokračovat v “listování katalogem”.

Komentáře jsou jedním z prostředků k budování vztahu s návštěvníky. Naší odpovědí projevujeme zájem o ně a ukazujeme, že si vážíme jejich času, který na webu i psaním komentáře strávili. V případě eshopů a prodejních stránek můžou být důležitým prvkem komunikace s potenciálním zákazníkem, způsobem, jak zákazníkovi poskytnout další informace, které potřebuje, jak mu ukázat, že jsme kompetentní a že nabízíme něco, za čím stojíme, v co věříme. A taky jak dokázat, že o něj stojíme a že o něj budeme pečovat. Protože v dnešní době už je dost snadné objednat si věc z druhého konce světa, kde se prodejce přetrhne, aby nám mohl prodat. Může se tak snadno stát, že když potenciálnímu zákazníkovi neodpovíme, ten půjde hledat informace jinam a tam k němu budou vstřícnější. A už se prostě nevrátí.

A že třeba zrovna nic neprodáváme? A nezmění se to někdy? Já jsem toho názoru, že pokud je někdo na síti dostatečně aktivní a šikovný nějakou dobu, příležitosti se naskytnou. Třeba možnost mít vlastní produkt nebo spolupracovat s někým jiným, kdo ho má. A pak je škoda zjistit, že jsme prošvihli příležitost, když s námi chtěl někdo prostřednictvím komentářů navázat kontakt a my jsme ho ignorovali. (teď se na to dívám samozřejmě zcela egoisticky :)).

Na druhou stranu, rozhodně nechci říct, že bychom se měli snažit komentáři zalíbit celému světu. To zaprvé nejde, zadruhé je to nesmysl. Občas se může stát, že přilétne dost nepěkný komentář, ale to je zas jiné téma.

Nakonec bych ještě vypíchla skutečnost, že někdy nás může s komentáři zradit vlastní systém. To bychom si měli pohlídat – aby nám komentáře nezatloukal nebo je neposílal rovnou do spamu. Docela fajn možností je nechat pro komentáře jen určitý kanál, kde prostě budeme splehlivě k zastižení. Prostě si ale pohlídejme, ať to funguje :).

PS: komentáře jsou i super příležitostí, jak poznat fajn lidi

2 thoughts on “Proč je důležité odpovídat na komentáře?”

  • Já mám blog na wix.com a ten má super aplikaci, kde mi každý nový komentář hned vyskočí 🙂 Snažím se odpovídat okamžitě a je pravda, že když si pak na článek někdy najedu a vidím tam pár hezkých komentářů tak mám hned motivaci pokračovat dál 🙂 A ty taky hezky pokračuj, dělám si z tvých článků už pravidelně výpisky do OneNotu :-)) Díky za to!

    • To si mě dostala teda, četla jsem tenhle koment hnedka ráno 🙂 tak já se budu snažit, abys měla dost materiálu pro zápisky 🙂 a jinak btw půjčit si knížku k tématu v knihovně je super způsob, jak smáznout dvě mouchy jednou ranou a doplnit slovní zásobu. u wp jsou různý možnosti, jak bude nakládat s komenty a zatim jsem to nějak extra nevychytávala, jen sem to řešila na dify, kde mam mraky spamu.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!