📘 Epic content marketing, Joe Pulizzi

Kniha o obsahovém marketingu - Epic content marketing, Joe Pulizzi

Abych ten svůj plán o lepším obsahu začala co nejdříve naplňovat, ještě koncem minulého roku jsem se pustila do studia. Jako první na řadu přišel epický obsahový marketing od mistra Pulizziho.

Kniha zatím, pokud vím, nevyšla česky ani slovensky, já ji každopádně četla v angličtině. Patří mezi povinnou četbu pro všechny, kteří se obsahovým marketingem chtějí zabývat. A dle mého by si ji měli přečíst i podnikatelé, kteří potřebují fungovat jakýmkoliv způsobem online (tedy dříve nebo později všichni).

Joe se věnuje poměrně prakticky řadě klíčových témat souvisejících s obsahovým marketingem. Jedním z nejzásadnějcích je rozdíl mezi tvorbou obsahu a obsahovým marketingem. Tvořit obsah totiž můžeme různě, i špatně a naprosto zbytečně. To, co obsahu dává smysl, je až obsahový marketing. Až ten udělá z obsahu nástroj, který nám umožní dosáhnout našich cílů.

Další důležitá myšlenka se zaobírá faktem, že v dnešní době už “být médiem” není výsadou jen velkých společností, které se tradičně publikační činnosti věnují. Médiem se dneska může stát každý a je důležité si to uvědomit. Jednak nám to dá ohromné možnosti, taky nám to ale připomene, jak zodpovědný úkol tvorba obsahu je.

Dále samozřejmě rozebírá různé prvky strategie a její důležitost. K tomu často využívá příklady úspěšných firem, které to chytily za správný konec. Na to celé nahlíží jako na proces, jehož součástí jsou různé činnosti a objevují se v něm rozmanité role, byť pak ve skutečnosti všechny ty role plní třeba jen jeden člověk.

Joe taky pracuje s otázkou niche a jeho výběru – tedy výběru toho nejvhodnějšího, na které se zaměříme. Dle jeho zkušeností bychom si měli určit, kdo je náš nejlepší potenciální zákazník, a na něj zacílit (tj. nemyslet na všechny, ale jen na něj). Díky tomu se nám taky bude snadněji tvořit obsah, protože budeme mít jakýsi filtr, který oddělí přínosný obsah od obsahu méně užitečného.

Kniha je určitě fajn čtivem pro všechny, kteří mají s obsahovým marketingem co do činění. Hlavně bych ji ale doporučila do začátků a pak jako zdroj informací pro ty, kteří mají pocit, že o content marketingu mají jen útržkovité nesouvislé znalosti. Joe je kapacita v oboru a používá hodně příkladů z praxe, na kterých můžeme pochopit, co funguje, a inspirovat se. A zvolit tu správnou cestu, ať už je naším cílem cokoliv.

 

Zajímavé odkazy:

 

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Odesláním komentáře souhlasíte se zpracováním vašich údajů (více info)

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!