AdSense: nejlepší a nejhorší prokliky

AdSense - kolik to vydělává? Moje nejlepší a nejhorší výdělky

Poslední dobou se občas nestačím divit, když se podívám do administrace mého AdSense účtu. Bannerovou reklamu od nich mám na všech webech. Neumísťuju bannery dle „best practices“ (tzn. nedávám je na ta nejotravnější místa, ale spíš někam mimo), to je pravda. Ale stejně…

A napadlo mě, že by bylo zajímavé pár takových čísel publikovat. Třeba si uděláte představu o tom, jak to ve skutečnosti funguje. A nebo třeba máte zajímavé poznatky, o které se rádi podělíte dole v komentářích :).

Ještě než začnu tahat konkrétní cifry, ještě asi zmíním jednu věc. AdSense se dost mění a myslím, že ne zrovna k lepšímu. Když jsem s ním začínala, byla možnost navolit si něco málo k tomu, jaký tip reklam se bude zobrazovat. Já chtěla reklamy „k tématu“. Takže já si svým obsahem zvolila oblast, ze které se u mě reklamy zobrazovaly. Dneska už tuhle možnost nemám. Google sám vybere, jaké reklamy mi na web šoupne. Nevím, jak o dělá, ale většinou to jsou ty docela bídně placené.

Taky bych ještě řekla, že nejsem AdSense expert. Zatím jsem se příliš nezabývala reportováním. Proto dávám statistiky založené na denních výpočetch, nenašla jsem způsob, jak ze systému dostat statistiky pro jednotlivé prokliky (pokud to vůbec jde). Takže de facto jednotlivý nejlepší a nejhorší proklik z nich nevidím. Rozhodně ale i denní průměrný výdělek za proklik je dost výmluvný.

 

Pár příkladů těch „špatných dnů“…

(pro jistotu – CPC je cena za proklik, spočítaná jako průměr z celkové odměny za prokliky za den a počtu prokliků)

22. prosince – CPC 0,78 Kč

16. ledna – CPC 0,91 Kč

9. února – CPC 0,63 Kč

14. března – CPC 1,14 Kč

24. března – CPC 0,42 Kč

 

Pár příkladů těch lepších dnů…

8. srpna – CPC 12,81 Kč

14. srpna – CPC 18,16 Kč

3. listopadu – CPC 9,46 Kč

13. prosince – CPC 10,95 Kč

13. února – CPC 7,47 Kč

15. února – CPC 7,36 Kč

 

Nemůžu si pomoct, ale zdá se, že cena výdělků tak trošku klesá. Před Vánoci se taky teoreticky měl zaznamenat nárůst ceny za proklik, protože by se předpokládalo, že inzerentů bude víc a tudíž jim poroste cena. Ale to se nestalo.

I když AdSense není žádná velká sláva, pořád je to určitá malinkatá jistota. Vyplácí se mi víc než většina affiliate programů, co jsem zkoušela. Na rozdíl od těch běžných má totiž vždycky i reklamy placené za počet zobrazení, ne za prokliky.

Výdělky z reklamy se dají určitě dobře navýšit různými (ne zrovna čistými) způsoby. Třeba maskovaným umisťováním do textu článků (takže reklama vypadá jako součást postu). Nebo vychytralou konstrukcí webu tak, aby se stránka při načítání automaticky posouvala. My tak klikneme na článek, který nás zajímá, ale mezitím se stránka posune a na místě našeho kliknutí se objeví reklama. Takže klikneme na reklamu (u jednoho webu se mi to stalo 4x za sebou!). A nebo skriptem, který nepřetržitě refreshuje stránku, takže z jednoho zobrazení reklamy jich je třeba osm. Každopádně já se do ničeho takového pouštět nechystám :).

 

 

 

2 thoughts on “AdSense: nejlepší a nejhorší prokliky”

  • Ony by se tyhle „triky“ také nemusely vyplatit 🙂 Google zpětně prokliky kontroluje, a pokud je web stavěný tak, aby klikal uživatel na reklamy omylem, dost dobře se může stát, že vám AdSense účet deaktivuje 🙂

    • Adame, moc dík za koment. Doufám teda, že to nepůsobí jako návod s těma trikama :-D. Určitě na to myslej i smluvní podmínky AdSense, otázkou je, jak moc poctivě to google bere. Co vim, tak omezoval taky množství reklamních jednotek na stránku a spousta webů to omezení úspěšně několikanásobně překračovala. Ale každopádně pokud chce jít někdo cestou „triků“, tak musí počítat s možnými následky 🙂
      UPDATE: no radši jsem tam napsala ještě tři slova, aby bylo skutečně všem jasný, že ty moje příklady nejsou příklady čistý hry 🙂

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Odesláním komentáře souhlasíte se zpracováním vašich údajů (více info)

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!