5 věcí, kterým se budu v roce 2018 víc věnovat (a vy byste mohli taky)

Čemu se budu věnovat v roce 2018? Plány pro moje online projekty

O minulém roce jsem psala nedávno. Při jeho rekapitulaci jsem se snažila se z něj co nejvíc naučit a odnést si maximum do roku nového. K čemu jinému by rozjímání o minulosti bylo, než k tomu se poučit?

Jsem ráda, že jsem se konečně dostala do tohohle stádia, kdy se některým věcem skutečně můžu víc věnovat a rozvíjet je. Minulý rok jsem přešla na volnou nohu a začala budovat si svůj byznys.

Těch věcí, co chci letos změnit nebo dotáhnout, je spousta. Vybrala jsem 5 takových asi hlavních, ze kterých udělám svoji prioritu. A pozor, určitě následující body nepovažuju za svá předsevzetí. Jsou to úkoly, které musím plnit stůj co stůj. A pro vás to třeba bude malou inspirací. Jsme na začátku nového roku, tak si taky třeba spřádáte plány :).

Pořádný obsah

Obsah je naprosto zásadní pro online existenci. Vybrala jsem si cestu, která bez obsahu fungovat nemůže. Takže prvním krokem k němu je jeho plánování. Je třeba sestavit plán obsahu tak, aby splnil svou funkci a měl úroveň. A taky aby celou online existenci usnadnil (není nic horšího, než nevědět, co budu publikovat večer).

Na obsahu jsem začala pracovat v druhé půlce prosince, udělala jsem nějaký rámcový návrh na celý rok a průběžně ho budu ladit a doplňovat. A víc o tom vlastně píšu tady.

Vypracovanější forma

Obsah je důležitý, ale forma jakbysmet. I když na tom i tak občas pracuju, letos to chci vytáhnout ještě o level výš. Zásadní je UX čili User Experience čili uživatelská přívětivost. Už jsem tu o tom psala, ale připomenutí si to zaslouží. A taky estetika. S tím souvisí různá drobná dotaženíčka a taky fotky (případně jiný vizuální materiál).

Fotky jsou důležité a u některých projektů jsou tím, co jim skutečně dává tvář. Když budu řešit fotky, budu se věnovat de facto třem velkým tématům – vybavení, technice focení (a postprodukci) a stylingu. Věřím, že na všechno pořádně dojde :).

Lepší propagace

Určitě nejsem z těch, co by na cizích blogách spamovali nebo si platili reklamu. Propagace se ale dá dělat i jinými způsoby. Základem pro úspěšnou propagaci je samozřejmě obsah, viz předchozí body. Důležitá je i soustavnost. Pak to chce přizvat trošku kreativity a mít oči otevřené.

Pro propagaci je taky důležitá jedna další věc – důvěra v to, že naši práci děláme na maximum. Takže zase se vracíme na začátek – ke kvalitě, které je třeba dát prioritu.

Víc placených produktů

Minulý rok jsem konečně mohla dát do prodeje moje první placené produkty. Tenhle rok jich chci připravit ještě víc a jít různými cestami.

Placené produkty mi umožní konečně zúročit tisíce hodin, které jsem v online světě strávila, a taky se kompletně postavit na vlastní nohy. Infoprodukty – třeba ebooky, jsou naprosto geniálním způsobem, jak s tím začít. Nicméně letos bych ráda přidala i nějaký fyzický produkt, byť už je to podstatně komplikovanější.

Kvalitnější obchodní spolupráce

Moje první roky na síti jsem se spolupracím vyhýbala. Chtěla jsem mít naprosto nezávislý blog. Dneska už se situace změnila, z mnoha důvodů.

Obecně online spolupráce dostaly novou formu, lépe řečeno formy. Můžou mít mnoho podob a můžou být prospěšné pro všechny zúčastněné – pro mě, pro firmu i pro čtenáře. A přesně o tom to je, najít způsob, jak spolupráci udělat přínosnou a mít z ní radost. A ano, je tam i finanční aspekt – zaplatí se z ní čas strávený prací na ní a taky malinký zlomek toho, co člověk za roky do blogů investoval. Ono totiž i když člověk něco buduje pro radost, stojí ho to hodně energie, času i peněz. Občas je potřeba si to připomenout.

Taky bych tu chtěla vypíchnout možnost spolupracovat s klienty mimo vlastní média – připravovat pro klienta třeba obsah pro jeho web nebo sociální sítě. Tady to ale podle mého chce být ještě o krok vpřed – moct nabídnout něco speciálního a zároveň svou tvorbu přizpůsobit klientovi. Pro mě je třeba první volbou španělská kuchyně – píšu a fotím foodblog, jídlo mě hodně zajímá. V Katalánsku žiju od roku 2010 a místní i celošpanělská gastronomie mě ohromně baví (a věnuju ji část blogu). A nebo přírodní kosmetika, ale jen ta minimalistická :).

 

Když to shrnu, budu pokračovat v tom, co jsem dělala. Jen to chci dělat na lepší úrovni, efektivněji a mít z toho víc radosti i peněz. Online svět je totiž úžasný v tom, že nám tohle skutečně umožní.

A vy, chystáte se online příležitosti taky chytit pořádně za pačesy? 🙂

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!