5 důvodů, proč na obrázcích v online světě záleží

5 důvodů, proč záleží na tom, jaké obrázky používáme na webu nebo blogu

Za posledních pár let se relativně obyčejné weby a blogy dost proměnily. A taky se změnil způsob, jakým jsou konzumovány. Původní šeď a nekonečné šňůry slov byly nahrazeny barvami, obrázky, animacemi, videy. A my, tvůrci webů, to musíme zohlednit při naší tvorbě. Jinak s námi bude ámen.

1 obrázek = 1000 slov

Ano, je to ohrané. Ale to neznamená, že to není pravda. Obrázky mají velkou informační hodnotu a jsou mnohdy stravitelnější než texty. Navíc jejich zpracování okem i mozkem je mnohem rychlejší.

Co to znamená pro nás? Na jedné straně dobře zvolené obrázky zaujmou a spíš přimějí návštěvníka u nás zůstat. Na druhé straně, špatně vybraný obrázek může znamenat okamžité opuštění stránky.

Zajíc v pytli

Třeba u receptů je krásně vidět, že fotka má smysl. Když máme fotku, víme, do čeho jdeme. U receptů bez fotek často vůbec netušíme, co bude výsledkem. Dobře jsem si to vyzkoušela u španělských kuchařek. Chybějící fotka a mně naprosto nic neříkající název znamená, že si musím kompletně pročíst recept, abych věděla minimálně to, jestli výsledkem bude aperitiv, polévka nebo normální hlavní jídlo. Když mám chuť a čas, tak to není problém. Když čas nemám, tak se takovými recepty vůbec nezabývám. To samé v bledě modrém platí pro online obsah. Obrázek pomůže návštěvníkovi rychle zjistit, jestli ho bude pravděpodobně zajímat celý obsah. Protože proč by kupoval zajíce v pytli a rozečítal text, který třeba vůbec není zajímavý.

Obrázky rozbíjí obsah

Obrázky nám “rozbíjí” obsah celé stránky i jednotlivých článků. Vizuálně je pak taková stránka zajímavější, protože se střídají různé elementy, o vnesení barev a života do ní nemluvě. Lépe se taky obsah konzumuje, protože čtení textu tak není souvislé a tolik unavující.

Obrázky hodně vypovídají o jeho autorovi

Obrázky hodně napovídají, kdo jsme my, autoři webu. V dnešní době už se dají poměrně slušné fotky pořídit i nejlevnějším mobilem, informací, jak fotit, je spousta. Jsou tedy možnosti, jak si s obrázky hrát.

Je jasné, že nikdo učený z nebe nespadl. Často je ale snaha tím nejdůležitějším, co se na fotce cení. A taky je moc fajn, když je vidět, že tvůrce fotek roste – že se učí drobné triky, jak dělat lepší fotky, že hledá novou inspiraci pro focení. Není třeba mít fotky stoprocentní. Stačí ukázat, že nám na našem obsahu včetně fotek záleží.

Na druhou stranu, taky se asi hodí říct, že naopak profesionální, odněkud zkopírované obrázky rozhodně nejsou řešením. Často je poznat, že autor blogu nemůže být autorem fotek. Vrhá to na něj špatné světlo. Navíc, porušuje zákon, vystavuje se riziku a přizavírá dveře různým příležitostem, jak díky blogu vydělávat peníze.

Lepší pozice ve vyhledávačích

Obrázky jsou obecně taky dobrým způsobem, jak získat lepší pozici ve vyhledávačích, případně jak přivést na web návštěvníky taky třeba z vyhledávání obrázků. Čím dál tím důležitější jsou obrázky i pro sdílení na sociálních sítích – pokud někdo nasdílí náš obsah, u kterého se zobrazí fajn obrázek, máme daleko větší šanci na proklik.

Pár rad na konec…

Obrázky připojené k obsahu by měly být vždy relevantní. Pokud použijeme obrázky jen pro nalákání čtenáře a ten vzápětí zjistí, že článek je o něčem jiném, možná odejde a už se nikdy nevrátí. Třeba to znáte sami – magazíny, které použijí lákavou fotku, ale obsah je „jen jeden velký kec“.

Ne každý obsah lze doplnit vhodnou fotkou. Nebo nemáme možnosti, čas… Vhod nám přijdou ilustrační obrázky – fotky, grafika, ať už vlastní nebo z fotobanek… Musí být ale jasné, že je jedná o ilustrační prvek. Tohle třeba využívám hodně já – tady i na restartujse.

Snažit se, ale nezbláznit se. Tak bych to viděla já. Mít krásné fotky je super, ale o něco důležitější je stále ještě obsah jako takový. Ten by měl být stále na prvním místě.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete použít tyto HTML značky a atributy:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Odesláním komentáře souhlasíte se zpracováním vašich údajů (více info)

Po odeslání musí být komentář ručně schválen, aby nebyla diskuse plná spamu :). Bude proto chvíli trvat, než se komentář pod příspěvkem zobrazí. Díky!